Zondagsmarkt Chiang Mai

23 april 2019 - Mae Rim District, Thailand

Zondag de dag relaxed begonnen.  Na het ontbijt hebben we wat gezwommen. Het zwembad is wel erg favoriet bij de meesten.

Na het middag eten bleven we wat rondhangen op het terras. Er was regen voorspeld, nou en we hebben kennis gemaakt met de regen. Maanden is het hier droog gebleven, dus de meeste mensen waren wel blij. Er was even twijfel of we wel naar Chiang Mai zouden gaan. Er werden zelfs webcams op gezocht om te kijken hoe het weer in Chiang Mai was op dat moment. Eerder deze dag hadden we gezegd dat we rond 15.30 uur weg zouden gaan. Na ruim een uur werd het wat lichter en hebben we de gok genomen.

Eenmaal onderweg wel flinke buien gehad, maar optimistisch als we zijn. Alles wat nu valt, valt straks niet meer 🤪. De auto geparkeerd en naar de markt gelopen. Veel mensen waren het kraampjes aan het opbouwen en overal werd veel plastic gebruikt. Er hingen donkere luchten. We besloten om eerst maar een hapje te gaan eten, ook omdat er nog opgebouwd werd.

We hebben bij de pizzeria gegeten. Eten varieerde van een salade, pizza, ravioli. Binnen stond de airco aan en was het heerlijk koel. Tijdens het eten begon het enorm te regenen en onweren. Na het eten zijn we naar de markt gegaan, maar was wel een estafette van afsprak, naar afdak om droog te blijven. We stonden mooi te schuilen en de ene Thai na de andere Thai probeerde ons poncho’s te verkopen. De ene vroeg voor 6 stuks 180 baht ( € 5,00) en de ander vroeg voor 6 stuks 160 baht ( ( € 4,45). Maar we hebben niets aangenomen. Gewoon wachten op een droge bui, hahah. Nadat de regen was afgenomen hebben we de gok genomen. Vlug over de markt, want het werd alweer donker. Nadat we alle dingetjes hadden gekocht die op ons lijstje stonden door de regen weer terug naar de auto.

Eenmaal thuis gekomen nog wat gedronken met elkaar en zijn we naar ons eigen huis gegaan. Daar nog even gezeten met elkaar en Dennis op de telefoon de Amstel Gold race gekeken. Hij heeft ervan genomen, wat een koers!!!

Al met al, weer een mooie dag.

1. Edmee Van Tongeren:
    23 april 2019
    Het Italiaanse restaurant waar jullie hebben gegeten heet Gira Solle. Komen wij heel graag.
  2. Edmee Van Tongeren:
    23 april 2019
    Het Italiaanse restaurant Gira solle is het restaurant waar wij graag komen eten. Echt super eten. Nog vele geniet momentjes ondanks de regen.
  3. Ruth Rosenkrantz:
    23 april 2019
    Nou ondanks de regen zo nu en dan genieten we volop! Moet zeggen dat een buitje wel wat afkoelt hoor 😜
  4. Kirza:
    Erg leuk om te lezen Ruth!! 😘
  5. Gerda:
    23 april 2019
    Ach een fris buitje regen worden we niets anders van toch. Hier schering en inslag.
  6. Hester Jansen:
    23 april 2019
    Heerlijk al dat relaxen Ruth!!