Donderdag en vrijdag

27 april 2019 - San Mahaphon, Thailand

Het is weer hoog tijd, als ik het niet bij houd, dan vergeet ik wat we hebben gedaan ( misschien iets met warmte?😜)

Donderdag zijn we naar de Chinese markt in Chiang Mai geweest. Nine kon zich daar helemaal uit leven wat betreft kralen en bedels. Er gaat veel mee terug naar Nederland.

Het is prachtig om te zien hoe de kraampjes/stalletjes en winkels eruit zien.

Gelukkig dat de auto wilde starten. ‘s Morgens hadden we startproblemen en gelukkig was er op het resort een reddende engel 😇. Dankzij Andy en de startkabels kregen we hem weer aan de praat. Na het boodschappen geen probleem met starten, na de Chinese markt geen probleem met starten en ‘s avonds voor het hapje eten ook geen probleem. In Mae Rim een hapje gegeten. De bedoeling was naar een hamburgertent ( Steak of the day) zouden gaan, maar die was helaas dicht, gaat 6 mei weer open, maar dan zijn we er niet meer. Toen zijn we naar “ Let it be” gegaan. Daar kun je verschillende dingen eten, Thais, pizza, salades. We zaten nog maar net aan tafel toen we een rat zagen bij de tafel achter ons. 🐀🐀. We hebben er wel om gelachen. Beestje wist niet waar hij heen moest en ineens maakt hij gang en vliegt uit de bocht het terras op. Het leekt wel een scène uit een Tom & Jerry filmpje 😂.

Nadat we klaar waren met eten gingen we weer terug naar de auto. Terug lopend naar de auto zagen we op straat allemaal kakkerlakken. Ik had nog nooit in het echt een kakkerlak gezien, maar wist niet dat die beesten zo graag waren 😳. Eenmaal allemaal in de auto gebeurde er helemaal niets. De auto wilde niet meer starten, nou daar stonden we in Mae Rim. ( kunnen we in ieder geval zeggen dat we in Thailand autotechniek hebben gehad 😜) Meta heeft met Andy gebeld, onze reddende engel, die is gekomen met de startkabels en zo deed de auto het weer. Willem heeft contact gezocht met Edmée om te vragen hoe we het een en ander het beste konden regelen. Nadat we met Edmée contact hadden gehad is er besloten om vrijdagmorgen bij tijds naar de garage te gaan.

Vrijdagmorgen rond 9 uur was Edmée hier. Dennis en Willem zijn met haar meegegaan. Vlak bij Mae Rim aan de kant van de weg was een accuboer. Daar binnen gekomen zat er een man achter een bureautje. Hij heeft onder de motorkap gekeken om welke accu het ging, daarna gekeken of hij er een had staan en toen is hij in de telefoon geklommen en  10 minuten later kwam er een mannetje op een brommer om de accu inde auto te monteren. Nadat de nieuwe accu in de auto zat liep hij weer als een zonnetje.

’s Middags zijn we naar AirPort Plaza gegaan. Dat is een groot winkelcentrum. Onder in de kelder zijn allemaal eettentjes. Dan heb je 3 verdiepingen met allemaal winkels. En op de bovenste etage zijn de duurdere restaurants. Meta moest naar de immigration. Elke 3 maanden moet ze zich daar melden. Ze hoefde daar niet lang te wachten. Nadat we de nodige inkopen hadden gedaan zijn we naar huis gegaan. Helaas was het erg op de terug weg en duurde het wat langer voordat we thuis waren. Eenmaal thuis direct om gekleed en naar het zwembad gegaan om af te koelen. Heerlijk was dat 🏊🏻‍♀️🏊🏻‍♂️

1. Meta:
    27 april 2019
    Weer goed geschreven Ruth, leuk om het te lezen, liefs