Fietstocht woensdag 24 april

24 april 2019 - Saluang, Thailand

Vanmorgen na het ontbijt eerst ons bezig gehouden met de telefoon van Nine ( deze had ze na de eerste vlucht in het vliegtuig laten liggen) en de koffer. We stonden op het punt om vandaag de reisverzekering te bellen, maar dit was niet nodig. Na de nodige mailtjes en telefoontjes zag in in de ongewenste mail een foto van een iPhone met de vraag of deze van ons was. Ik zag een schermafbeelding van een vliegtuig van China Southeren, dus dacht nee, die is niet van ons. Dus mail beantwoord, maar helaas. Toch voor de zekerheid Nine de foto nog even laten zien en die riep meteen heel enthousiast, jaaaaaaaa, die is van mij. Ik met een rotgang dezelfde mail erbij pakken en beantwoorden dat het WEL de telefoon van onze dochter is 😍. Nog wat extra informatie er achteraan gemaild wat voor foto er achter haar hoesje zit etc. Nu maar wachten op reactie, maar hij is in ieder geval boven water.  En maar even afwachten hoe we hem weer in ons bezit kunnen krijgen.   Nou het was me het uurtje wel weer.

Rond 10.30 uur zijn we gaan fietsen. Een van de routes die vorig jaar zouden we fietsen. Meta haar fiets was niet in orde, ze heeft hem vanmorgen naar de fietsenmaker gebracht, de kabel van het schakelen is kapot, fiets is over 2 dagen klaar. Meta bleef thuis. Willem, Dennis, Jesse, Nine en ik waren klaar voor onze tocht. Na ongeveer 10 minuten klonk Nine haar fiets niet heel fris. Ketting eraf, wiel sleepte aan. Dennis besloot om met Nine terug te gaan. Willem, Jesse en ik zijn door gegaan. Nou ik moet zeggen, het was een heftige route. Sommige stukken waren zo steil dat je in de lichtste versnelling niet omhoog kwam. 2 hellingen hebben we lopend gedaan ( Jesse 1 helling, maar die is nog jong 😜)

Eenmaal boven even uit gepuft om op adem te komen en water te drinken.( Jesse en ik waren vorig jaar niet mee, toen had Jesse een lekker band). Willem zei dat het toetje nu kwam. In principe is het nu alleen maar afdalen. Nou en niets was gelogen, het was een prachtige afdaling, bijna beneden aangekomen kwamen we bij Howhome werden we beloond met een heerlijke  nám mánaaw ( water met citroen).

Terug hebben we de makkelijke route genomen. Lekker over de weg en geen steile hellingen meer.  Het gekke is dat je in Thailand  aan de linker kant fiets, dat is wel ff wennen. Eenmaal thuis moesten mee eerst even uitdampen. Toen dat eenmaal klaar was hebben we lekker gezwommen. Toen we in het zwembad lagen kwam er een Thaise meneer van het vliegveld met de koffer van Nine. De koffer heeft 5 dagen op zich laten wachten en is in Brisbane geweest. Heerlijk weer je eigen kleding en spullen weer bij je te hebben.

Vanavond blijven we lekker thuis. We eten soto wat ik gemaakt heb.

1. Edmee Van Tongeren:
    24 april 2019
    Sportieve vakantie. Eerst volleyballen en nu tour de Mae Rim.
  2. Ruth Rosenkrantz:
    24 april 2019
    Ja goed hè! Was wel ff kapot hoor, jeetje mina. Maar toen we bergafwaarts gingen had ik toch wel een flinke glimlach op mijn gezicht 😄
  3. Gerda:
    24 april 2019
    Dat ben je ook niet meer gewend op een gewone fiets. Dan is een elektrische fiets toch lekker.
  4. Ruth Rosenkrantz:
    25 april 2019