Maandag en dinsdag

23 april 2019 - Talat Khwan, Thailand

Maandag was een heerlijke rustige dag. Rond 11.00 uur boodschappen gedaan, Meta moest nog even naar de bank en aansluitend hebben we ergens wat gegeten.

Na het eten zijn we naar huis gereden en zijn we meteen naar het zwembad gegaan. Heerlijk was het. Beetje dobberen in het water, even opdrogen in de zon en weer verkoeling zoeken in het water. Ik moet zeggen dit is prima vol te houden. Kinderen wat badmintonnen in het water. De eerste kleur zit erop, de temperatuur is zo rond de 40 graden.

als avondeten hadden we patat uit de oven, zoete appels en een braadworst met saus. Dit was prima te doen. We zijn dit jaar iets meer thuis dan vorig jaar. Tot grote vreugde van de kinderen. Vorig jaar zaten we met 6 personen in Meta haar auto, een Ford Focus. Prima auto, meer een van de kinderen zat dan ik de kofferbak.

Nu hebben we het qua vervoer heel luxe. Wij mogen de auto lenen van Marian en Edmée. Dit zijn 2 dames die ook in Thailand wonen, ze wonen 4 km bij Meta vandaan. Zij hebben de auto van Meta tot hun beschikking.

Vandaag hebben we bij Marian en Edmée gegeten, Gado Gado, saté, rijst, pindasaus, loempiaatjes en nog veel meer. Na het eten nog een heerlijk toetje gehad. Nine en ik gingen helpen. Nine mocht met een stok koekjes kapot slaan en ik ging slagroom kloppen. Helaas ging de slagroom schiften en was er nog slagroom uitbeen spuitbus voorradig. Gestapte koekjes, met wat gebakken appels erboven op, beetje slagroom en wat cacao, heerlijk.

Na het eten brak de (water) volleybalcompetitie los. Er zijn meerdere potjes gespeeld, Dennis, Jesse en Edmée vormde een team en Willem, Marian, Nine en ik. Meta fungeerde als scheidsrechter. Het team met de 3 spelers was echt te sterk voor de 4 tegenstanders en mogen met de eer strijken ( Edmée, Dennis en Jesse)

We hadden voor Marian en Edmee nog een paar cadeautjes meegenomen. Had natuurlijk niet gehoeven, maar wij stellen het erg op prijs dat zijn hun auto deze 2 weken aan ons uitlenen en ons halen en brengen van het vliegveld.

Al met al weer een zeer gezellige en geslaagde dag.

1. Edmee Van Tongeren:
    23 april 2019
    De kadootjes zijn echt te gek. De oude kaas zal met veel smaak worden verorberd, Marian als een kind zo blij met haar kleur potloden en ik ging uit mijn dak met de over heerlijke sateh saus. De super toffe deurmat heeft een mooi plekje gevonden. Op de markt zullen ze weten dat ik uit Nederland kom, gelet op de tas met Delfts blauw motief. Wat een verwennerij. Fijn dat de auto bevalt.
  2. Ruth Rosenkrantz:
    23 april 2019
    Fijn dat alles zo goed in de smaak valt! 👍🏻
  3. Gerda:
    23 april 2019
    Nog niets van Nine haar koffer gehoord.
  4. Ruth Rosenkrantz:
    23 april 2019
    Nee, nog niets gehoord. Wel gemaild en gebeld, maar tot op heden nog niets 😬😬. Bel morgen weer opnieuw