Koffer aangekomen

21 april 2019 - Chiang Mai, Thailand

Gistermiddag heb ik een Thaise medewerkster van het resort laten bellen met het telefoonnummer van de medewerker van het vliegveld. Mijn Thais is namelijk niet zo goed. 🤪

De medewerker van het vliegveld gaf aan dat er 1 koffer was aangekomen.  Willem, Nine en ik zijn naar het vliegveld gereden. Onderweg daarnaar toe hebben we even flinke regen gehad. Het had in Chiang Mai zo hard geregend dat de straten blank stonden.

Eenmaal op het vliegveld aangekomen was het een drama om een parkeerplek te vinden. We hebben zeker 20 a 25 minuten rond gereden. Toen zei ik, ik stap wel uit en ga vast naar binnen. Maar toen ineens vlak voor ons kwam er een plekje vrij. Door het weer was het op het parkeerterrein een enorme drukte. Er was een stuk dak op een geparkeerde auto gewaaid en er was een boom op een auto gewaaid.

Om in de hal van het vliegveld binnen te komen moet je eerst door de secutity. Alle bezittingen en tassen in een bak en alles wordt gecontroleerd. Zelf moesten we ook weer door de poortjes.

Bij binnenkomst begon onze speurtocht. Door het tijdelijke noodweer was een deel van het vliegveld zonder stroom komen te zitten en was het behoorlijk donker. Ga dan maar eens op zoek naar de juiste balie 😜. Nadat we 3 balies hadden aangedaan en elke keer weer een kant op werden gestuurd kwam er een Thais vrouwtje achter me aan en zei: “ Follow me”. Ze bracht ons keurig naar het juiste kantoor. Bij binnenkomst zag ik wel dat onze koffer niet de enige was, er stonden er wel meer dan 10 denk ik. De mevrouw achter de balie wilde mijn paspoort zien en het formulier wat ik had gekregen na het opgeven van onze vermissing. Ze gaf aan dat er maar 1 koffer was en dat de andere nog ergens was, maar waar dat wist ze niet. Nadat alle papieren getekend waren en we de adres gegevens van ons verblijf hadden achter gelaten zijnde vertrokken. De koffer van Nine die wordt naar ons verblijf gebracht en vooraf bellen ze eerst met ons.

Na ons bezoek aan het vliegveld meteen ff door naar het winkelcentrum om voor Nine wat ondergoed, een korte broek en t shirts te kopen. Al met al toch 4 uur onderweg geweest om de koffer op te halen. Nog 1 koffer te gaan, maar dat mag de pret niet drukken.