De vlucht

29 april 2018 - Chiang Mai, Thailand

Vrijdagmorgen via Enkhuizen naar Schiphol vertrokken. Auto geparkeerd bij Valet parking, echt een luxe hoor. Toen we door de douane waren kon het wachten beginnen. We hebben eerst een broodje gegeten en en wat gedronken. Verder wat langs de winkels gelopen. Voor Nine nog een bus met winegums gekocht voor het opstijgen en landen. Vlak voor het boarden werd ik nog gebeld door Emirates of we onze koffers niet waren vergeten in te checken. Was niet nodig, we hebben alleen handbagage 😊.

Vanaf Schiphol vertrokken we 5 minuten later, dus dat viel mee. De vlucht naar Dubai is prima verlopen. Eenmaal op Dubai moesten we 2 uurtjes wachten. Voor de vlucht naar Bangkok moesten we weer opnieuw door de douane, schoenen uit, iPads en telefoons uit de tas etc. De vlucht naar Bangkok verliep prima, we hadden 25 minuten vertraging. We hebben meer kunnen slapen. Ik moet zeggen dat ik wel wat uit mijn ritme was. Bij het serveren van het ontbijt werd ik vreselijk misselijk, maar daar hebben ze in het vliegtuig hele handige zakjes voor 😜. Eenmaal op Bangkok was het weer bijgetrokken en was Nine aan de beurt. Helaas konden we het toilette niet meer halen en spuugde ze midden in de hal. Voordat je daar iemand gevonden hebt voor het schoonmaken waren er al de nodige glijpartijen geweest helaas. Voor het inchecken van de laatste vlucht moesten we het visum nog regelen, maar na een kleine aanpassing op het formulier was dat eigenlijk zo klaar. Meteen maar doorgelopen naar de gate, en daar kregen we te horen dat we vertraging hadden. Het vliegtuig was er nog niet eens. Maar na ruim een half uur konden we dan toch vertrekken, het was een binnenlandse vlucht en dat was ook te merken. Kleiner vliegtuig en erg gehorig. Zelf deze korte vlucht heb ik nog even de oogjes kunnen sluiten.

Eenmaal aangekomen op Chaing Mai stond  Charit voor ons klaar. Charit is een taxichauffeur waar Meta vaker gebruik van maakt, hij had een bordje omhoog met Willem erop. Als je daar uit de vertrekhal komt stormen er allemaal chauffeurs op je af, maar dat was voor ons niet nodig. Na ongeveer en uurtje rijden waren we bij Meta. We hebben een hapje gegeten en wat gedronken n zijn daarna vrij snel op bed gegaan, het was een lange dag!

1. Jeltje:
    29 april 2018
    Fijn dat jullie veilig gearriveerd zijn! Lekker bijslapen en beginnen met het grote genieten! Dikke tút, Jel
  2. Hester:
    29 april 2018
    Fijn dat jullie er zijn Ruth! Ben benieuwd naar jullie verdere ervaring. Liefs voor allen. Xx
  3. Ria:
    29 april 2018
    Mooie verhalen Ruth! Genieten we gezellig met jullie mee!! Heeeeel veel plezier!! Liefs
  4. Jeltsje:
    29 april 2018
    Mooie aktie van Nine, 😜 😂 Leuk verhaal buuf! Graag een foto van een dikke 🐘 de week!
  5. Ruth Rosenkrantz:
    30 april 2018
    Bijslapen is zeker geluk. Het is een prachtige omgeving hier. We genieten volop. En morgen gaan we naar de olifanten, dus buuf, die foto komt er echt 🐘🐘
  6. Ada:
    30 april 2018
    Klinkt heel goed allemaal, Ruth! Lekker zwemmen, heerlijk eten voor een prikkie, 2 uren massage.... en morgen olifanten knuffelen. Heerlijk ! Erg leuk om alles mee te beleven.