Vertrek

20 april 2019 - Mae Rim District, Thailand

Donderdag 18 april zijn we vertrokken. Om 8.15 uur waren we thuis helemaal klaar en zijn we vertrokken. Willem op gehaald in Zwaag en door naar Schiphol. Rond 10.15 uur waren we bij de garage. Sleutel afgeven bij valet parking en door naar de vertrekhal.

Bij aankomst inde hal de boardingpassen geregeld. Daarna door naar bagageloket. Daar een voor een de koffers afgegeven en gelabeld. Klaar voor transport naar het juiste vliegtuig. Nadat we de koffers hadden achter gelaten zijn we naar de lounge gegaan. Daar nog een broodje gegeten en wat gedronken. Na nog wat rond hangen en kijken naar vliegtuigen die bevoorraad werden zijn we naar de gate gegaan.

Nadat we aan boord waren duurde het een half uurtje voordat we daadwerkelijk vertrokken. Vanaf de Polderbaan zijn we de lucht in gegaan. Het was prachtig helder weer, we konden het allemaal mooi zien. Schiphol was prima te zien, maar de Oostvaardersplassen, Lelystad, Urk.

Na een lange vlucht kwamen we aan in Guangzhou. De vlucht duurde ruim 11 uur. We hebben best wat kunnen slapen. Onderweg genoeg eten aangeboden, maar ook wat afgeslagen. Het minste is de geur die je ruikt als het heten klaar gemaakt wordt en rond gebracht.

Eenmaal in Guangzhou hadden we niet heel veel tijd om over te stappen. Ook daar moesten we langs het loket voor boardingpassen. De mevrouw achter de balie raakte wat in paniek, 5 boardingpassen en 5 bagagestukken. Nadat we de spullen hadden moesten we opschieten van haar, want zoveel tijd hadden we niet. Opnieuw langs de douane en door naar de gate. Daar prima op tijd aan gekomen en ons plekje in het vliegtuig gezocht.

Het weer in Guangzhou was niet best. Heel veel harde regen en onweer. We bleven voorlopig aan de grond. In het vliegtuig hing alweer een heerlijke lucht van het eten. We hebben het deze keer maar overgeslagen. Elke keer maar uit het raam kijken of we het al zagen opknappen, maar helaas. Op een gegeven moment voelde we dat we gingen rijden. Rustig richting de startbaan, maar ook daar weer een tijdje staan wachten voordat we daadwerkelijk de lucht ingingen. Weer enorme regen, maar uiteindelijk na 2,5 uur wachten gingen we dan toch de lucht in (jippie)

Na een prima landing in Chiang Mai kwamen we achter opmeet vliegveld aan en werden we met een bus naar de aankomsthal gebracht. Eerst langs de immigratie voor een visum en controle douane. Daarna door naar naar de bagageband. Daar bleek dat 2 van de 5 koffers niet waren aan gekomen. De koffer van Nine en de koffer van Dennis en mij. Alles geregeld bij de baliemedewerker en nu maar afwachten wanneer de koffers arriveren. Gelukkig was Dennis zo slim om in Nederland al een aparte koffer als handbagage te maken met slippers, zwemkleding en een korte broek en t-shirt van iedereen.

Nadat we geland waren hebben we Meta een bericht gestuurd en zij is toen met Edmée en Marian gekomen om ons op te halen. Dat was echt super en erg luxe.

Tot op heden nog niet gebeld door de luchthaven, we zijn inmiddels bijna 24 uur verder.

Tot de volgende keer.

1. Meta:
    20 april 2019
    Koffers komen, vandaag of morgen, moed niet ipgeven
  2. Gerda:
    20 april 2019
    Gelukkig weer fris en fruitig aangekomen. Nu maar genieten.
  3. Ria:
    20 april 2019
    Pech met de koffers joh maar dat komt vast goed Heel veel plezier en een fijne vakantie toegewenst! Lieve groet aan allemaal!
  4. Kirza:
    20 april 2019
    Jeetje, wat een gedoe, maar komt vast goed! Nu maar lekker bijkomen van de lange reis, heel veel plezier samen! Xxx
  5. Edmee Van Tongeren:
    20 april 2019
    Jullie kunnen altijd kleren van ons lenen. Wat schrijf je leuk Ruth. Kijk uit naar je volgende belevenis.
  6. Marian:
    20 april 2019
    Zo leuk om mee te lezen en te leven. Ben benieuwd naar je volgende post... bagage ? Uitgerust ? Hitte ?
  7. Ruth Rosenkrantz:
    21 april 2019
    1 koffer is aangekomen. Die van Nine is nog ergens. Gister vlug wat ondergoed gekocht, een korte broek en 2 t-shirts. Als de koffer boven water is wordt de koffer gebracht naar ons.