Dag 2

1 mei 2018 - Chiang Mai, Thailand

Vandaag rond 8.30uur ontbeten. We dachten een rustige dag te hebben, maar Meta had wat bedacht. We konden wel een bezoek brengen aan het insectenmuseum en dan aansluitend eten bij een restaurant bij de watervallen.

Voordat we weg gingen zijn Meta, Willem en Dennis nog even naar de plaatselijk fietsenmaker geweest voor een nieuwe binnenband voor een van de fietsen. Een nieuwe binnenband en een velglint kostte 100 baht, omgerekend € 2,62. Dat ga je in Nederland niet redden voor dat geld.

Rond 10.15 uur zijn we naar het insectenmuseum gereden. Daar hebben we van alles bekeken. Vlinders, torren, kevers, spinnen, schorpioenen  en nog veel meer. Aan het einde waren er ook nog hagedissen en leguanen. Een medewerkster vroeg op we er een vast wilden houden, sommige van ons wilden het wel, sommigen niet. Ik heb het gedaan en het vviel me niet tegen. Nine wilde het niet, Jesse wel, dat had ik niet verwacht 🤗.

Na het bezoek aan het museum zijn we door gereden naar het restaurant. Het is gelegen aan een kleine waterval waar je doorheen kon lopen. Er waren hier en daar kleine bruggetjes van bamboe door het water waar je overheen kon lopen. Ook liepen er dieren rond. Er was een pauw die steeds haar prachtige veren liet zien. Aan de overkant van het water waren allemaal hutten/huisjes waarin je kon overnachten. Het eten was heerlijk.

Na het eten zijn we terug gegaan naar huis en hebben we heerlijk gezwommen in het zwembad. De temperatuur is ongeveer 34-36 graden. Vandaag hebben we geen regen gehad. Gister hebben we een flinke regenbui gehad van nog geen uur.

1. Xander:
    1 mei 2018
    Vind ik nou niks voor Meta om iets te organiseren😂😂 maar een leuke dag gehad zo te lezen zus👍👍😘