Bezoek aan de olifanten

2 mei 2018 - Chiang Mai, Thailand

Dinsdagmorgen na het ontbijt zijn we naar de olifanten gegaan ( Mae Rim Elephant Home). Het was ongeveer 15-20 min bij Meta vandaan.  Bij aankomst werden we binnen gelaten en meegenomen naar een kleedruimte. We moesten onze eigen kleding uitdoen en kregen kleding, slippers en een rieten hoed. Nadat we allemaal klaar waren kleven we een tas met bananen.

Vervolgens waren er 2 begeleiders en 2 olifanten voor ons. Eerst gingen we een stukje lopen met de olifanten door het bos. Op een gegeven moment kwamen we aan bij de voederplaats. Daar mochten we de olifanten voeren. De grote olifanten konden de bananen met schil opeten. Sommige konden er wel 5 of 6 tegelijk in hun slurf nemen.

Ook was er een kleine olifant van 6 maanden, die was echt heel schattig, voor de kleine olifant moesten we de schil eraf halen. Toen alle tassen met bananen leeg waren was er een olifant waarmee we op de foto konden, hij ging dan ook echt de slurf om je heen doen. Ook kon deze olifant je rieten hoedje weer op je hoofd zetten. Nadat bijna iedereen dat gedaan had zijn we met zijn allen wat gaan drinken en konden de olifanten vast naar het modderbad. Daar mochten we de olifanten insmeren met modder.

Daarna werden de olifanten meegenomen naar de rivier waar we ze met emmertjes water konden afspoelen. Wie op een olifant wilde zitten kon dat doen. Nine heeft dit gedaan en vond het geweldig. Wat een groot beest. Op een gegeven moment wilde ze er wel af, wat de haren van de rug van de olifanten waren wel erg had er prikten wat in haar billen. Ook hebben we een douche van de olifanten gehad en kon je opgetild worden door zijn slurf.

We zijn naar een rustig en niet commercieel park geweest. Deze olifanten hebben 2x per dag een ronde, de rest van de dag zijn ze vrij. Je hebt parken waarbij de olifanten de hele dag actief zijn en minder goed behandeld worden. Aan het einde kregen we de gelegenheid om te douchen en kregen we nog eten.

Het was een prachtige dag die we niet hadden willen missen. ‘s Middags hebben we heerlijk kunnen relaxen bij het zwembad. ‘s Avonds nog een bezoek gebracht aan de avondmarkt van Mae Rim en daar een hapje gegeten. Het was wel heel jammer voor de marktkooplieden want er brak een enorme regen- en onweersbui los, sommige gingen inpakken en anderen gingen schuilen en inpakken na de ergste regen.

1. Jeltsje:
    2 mei 2018
    Wat een machtige belevenis, familie! We genieten mee met de leuke verhalen!
  2. Hester:
    2 mei 2018
    Wat een leuke avonturen en foto’s!! Xx
  3. Ria:
    2 mei 2018
    Wat n machtig mooi avontuur!! En super leuke foto s!!
  4. Thea:
    2 mei 2018
    Wat een super mooie ervaring en herinnering. Goed om te lezen dat de olifanten nog wat vrijheid hebben. Geniet nog maar lekker van en met elkaar 😚
  5. Geppie:
    2 mei 2018
    Wat een belevenissen Ruth, geweldig!! Wat maak je een mooi verslag. Heel leuk om zo te volgen. Wat een andere wereld daar. Heel veel genieten daar met elkaar!