Fietstocht door rijstvelden

5 mei 2018 - Chiang Mai, Thailand

Vrijdagmorgen na het ontbijt zijn we op de fiets weg gegaan. Voordat we vertrokken hebben Dennis en Willem alle fietsen afgesteld en alle banden opgepompt. We hebben allerlei wegen gehad, verhard en onverhard. Gelukkig viel het mee, de dag ervoor had het namelijk best hard geregend. De wegen waren prima om te fietsen. Jesse vond dat we te langzaam gaan, Meta maakte regelmatig foto’s.

Prachtig om te zien dat lokale mensen aan het werk waren op het land.  Halverwege hebben we een rijstpelmachine bezocht. Er was 1 man aan het werk en die heeft ook wat uitgelegd. Het was prachtig om te zien dat de machine nog in werking was. Vlakbij de rijstfabriek hebben we even een pauze genomen en wat gegeten.

Na de pauze weer verder gegaan en moesten we een stukje over de grote weg. Het lastige is dat je links moet rijden, dat zijn we niet gewend. Vlak voordat we bij het restaurant waren hebben we nog even bij een tempel gekeken.

Na nog 5 minuten fietsen waren we bij het restaurant. Het leuke was dat we aankwamen we meteen inde menukaart mochten kijken om te bestellen. Vervolgens zijn we boven gaan zitten, daar had je een mooi uitzicht. Na het eten zijn we weer terug gefiets naar huis ( ongeveer 45 min) konden de kleren meteen in de was, niet omdat ze smerig waren geworden, maar van het zweet.

Meteen na het fietsen zijn we met almaar gaan zwemmen, heerlijk verkoeling zoeken na een warme rit.

‘s Avonds zijn we in Mae Rim gaat eten, Thais gourmetten, het eten was lekker, we zaten alleen niet met elkaar aan tafel, je zat met 3 personen aan een tafeltje. De houten krukjes waar we op zaten waren niet heel comfortabel. Eenmaal thuis hebben we nog wat gedronken met elkaar en vrij snel daarna zijn we naar bed gegaan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl