Chinese markt en zondagsmarkt Chiang Mai

7 mei 2018 - Chiang Mai, Thailand

Zaterdagmorgen na het ontbijt zijn Meta, Dennis, Nine en ik naar de Chinese markt geweest. Het was een overdekte markt met allerlei stalletjes/ kraampjes. Nine was vooral geïnteresseerd in de kralen. We hebben van alles gezien. Beneden was vooral eten. Vis, vlees, groente, het ligt er allemaal open en bloot. En natuurlijk zijn er ook veel vliegen. Ik sta direct niet in de rij om zoiets te kopen, maar snap wel dat de lokale bevolking het koopt omdat het goedkoper is dan in de winkel.

Heel erg mooi om te zien dat er zo veel verschil te zien is. Om de haverklap een eetstalletje. Aan het einde wilde Meta nog bloemen kopen. Echt ontzettend veel bloemen, daar is de bloemenkraam op de markt in Nederland niets bij.

Willem en Jesse hadden even een lekkere baal dag. Lekker een eitje bakken en een broodje en even geen rijst of warm eten.

Toen we thuis kwamen lagen ze al lekker in het zwembad. Wij hebben ons ook direct omgekleed en zijn gaan zwemmen. Dat moet wel met die temperaturen hier, het is zo rond de 38 graden hier.

Zondagmorgen hadden we bezoek van 2 Nederlandse dames, Marian en Edmee, zij wonen al 6 jaar in Thailand en hadden help nodig van Willem en Dennis ivm computer en telefoon. Met hun hebben we kaasfondue gegeten tussen de middag. Nadat iedereen vertrokken was zijn we nog heerlijk even naar het zwembad gegaan.

Rond half vijf zijn we naar Chiang Mai vertrokken, om de zondagsmarkt te bezoeken. Ze zeggen hier dat je als toerist minimaal 1x naar de zondagsmarkt moet zijn geweest. Qua drukte viel het nog wel mee.

Er staan vooral lokale mensen met zelfgemaakt spulletjes. Natuurlijk hebben we hier het een en ander gekocht aan souveniertjes. Avondeten hebben we bij de Italiaan gedaan. Kinderen lekker een pizza en ik vond een salade wel weer voldoende. Dennis had een bord spaghetti, Meta penne met rode saus en Willem had ook een salade.

Na het eten nog een stukje over de markt gelopen en daarna naar huis. Het was gewoon zo warm nog ( 39 graden) het zweet liep je bij alles neer. De wasmachine maakt hier overuren 😜.’ s Middags nog even gebeld met opa en oma in Nederland. Gelukkig is het in Nederland ook mooi weer horen we.

De dagen gaan nu op. We zijn hier nog 2 hele dagen. Woensdagmiddag rond 13.30 uur gaan we met de taxi naar het vliegveld.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerda:
    7 mei 2018
    Mooie dag weer. Lekker eten bij de Italiaan, weer eens wat anders dan rijst. Geniet nog van jullie laatste dagen.
  2. Hester:
    7 mei 2018
    Wat een leuke dag weer voor jullie vol ervaringen! Geniet nog even lekker de laatste 2 dagen 😘