Maandag 7 mei

8 mei 2018 - Chiang Mai, Thailand

Maandagmorgen alweer redelijk bijtijds wakker. Ik had verwacht dat we wel wat zouden uitslapen na het bezoek van zondag aan de avondmarkt. Het was vannacht ook behoorlijk warm op de kamers, ik denk dat jet wel rond de 27 a 28 graden was.

Na het ontbijt hebben we wat stoelen naar het zwembad gebracht. Meta had een etentje bij het zwembad georganiseerd. Bewoners van het resort maar ook mensen van buiten het resort. Totaal waren we met 16 mensen exclusief het personeel. Ik denk dat dat ongeveer nog 10 extra mensen waren.

Ongeveer 1x per maand onganiseert een bewoner van het resort zoiets.  Het is dan zo dat de huishoudelijke hulp van diegene dan de inkopen doet en kookt met behulp van andere hulpen. Het eten heeft in totaal 2100 baht gekost, dat is omgerekend ongeveer 55 euro ( voor 26 mensen) Om 12 uur werden we verwacht bij het zwembad. Het zag er allemaal prima verzorgd uit. Soy en Um hadden heerlijke gerechten klaar gemaakt, oa gebraden kippenpootjes, gebakken vis, verschillende soorten groenten, soep en als toetje watermeloen.

Het personeel wat allemaal geholpen had eet niet bij de mensen aan tafel, er komen matjes op de grond te liggen en daar eten zij dan op.

Nadat iedereen uit gegeten was en alles opgeruimd was zijn we gaan omkleden en lekker gaan zwemmen. Het water in het zwembad was gewoon warm en bood eigenlijk geen verkoeling. Ik moet zeggen dat deze rustdag wel erg lekker was.

Voor morgen staat er een fietsritje op de planning en dat is dan eigenlijk ook de laatste activiteit van deze vakantie. De tijd gaat erg snel.

1. Jacenger:
    8 mei 2018
    Zal wel bij de cultuur van het land horen en ze zullen er zelf ook geen last van hebben maar ik zou me niet zo prettig voelen als ik de bedienden daar op een matje zie zitten te eten.
  2. Ruth Rosenkrantz:
    8 mei 2018
    Ik vond het ook heel raar. Maar dat is echt de cultuur.
  3. Hester:
    8 mei 2018
    Veel plezier op jullie laatste dag en hele goeie reis naar huis! Tot volgende week xx